Nog 5 weken te gaan. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kelsey Bossche - WaarBenJij.nu Nog 5 weken te gaan. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kelsey Bossche - WaarBenJij.nu

Nog 5 weken te gaan.

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

18 November 2014 | Spanje, Barcelona

Er is weer veel gebeurd en heb weer veel geleerd de afgelopen weken. Het begon met het grote Halloween feest. Je merkte dat de kinderen de dag ervoor heel erg zenuwachtig waren en veel ouders gaven ook aan dat de kinderen slecht geslapen hadden. Je kon het een beetje vergelijken met de sinterklaas in Nederland. We gingen in de ochtend pompoenen uit schrapen en hebben pompoen soep gemaakt. We hebben veel geknutseld en daarna een film gekeken. Tijdens siësta was ook iedereen helemaal uitgeteld en ze zijn nog nooit zo snel in slaap gevallen. Het was een hele leuke dag, bijna alle kinderen waren verkleed en we deden zelf ook nog aan face-painting voor de kinderen die wilde.

De week erna was weer chaotisch bij stage want er waren veel zieken. Mijn begeleider had mij per ongeluk op twee groepen tegelijk ingepland, wat natuurlijk niet mogelijk is. Dus ik rende van de ene groep naar de andere groep om daar te helpen. Ze waren me wel heel dankbaar maar het was niet echt een manier van werken.

Diezelfde dag tijdens siësta was er een jongen die niet wilde slapen. Hij bleef maar praten en huilen en hield alle andere kinderen wakker. Toen vroeg mijn collega of ik even met hem een rondje wilde lopen met de kinderwagen. Ik vond dat prima en liep dus binnen een rondje. Maar ze zei meteen nee nee ga maar lekker even naar buiten toe naar het parkje. Mocht ik dus met hem alleen zonder begeleiding naar het park toe. In Nederland is dit natuurlijk heel anders en kan dit echt niet zomaar. Ik heb wel gewoon een contract dus ik ben wel verzekerd bij stage maar ik vond dit best een grote verantwoordelijkheid. Ik had namelijk ook geen telefoon. Maar dat jongentje vond dit natuurlijk helemaal geweldig en had de middag van zijn leven. Want al zijn vriendjes moesten natuurlijk slapen. Met als gevolg dat hij nu al PARC?? roept als ik hem kom halen voor siësta haha.

Vanaf 15 november zijn alle stagiaires weer vertrokken en er komen geen nieuwe stagiaires omdat vanaf 19 december tm 6 januari Kinder gesloten is. Er is dus veel te veel werk voor veel te weinig mensen. Nu werk ik dus iedere dag een uur langer. Ik werk nu 8 uur, wat in Nederland natuurlijk gewoon normaal is. Daar moet ik wel eens 10 uur stage lopen. Nu vraagt mijn begeleider ieder uur of het wel goed met me gaat en of ik niet te moe ben met zoveel uur aangezien ik nog de enige stagiaire over ben haha. Heel lief dus maar red het prima.

De komende weken staan in het teken van kerst. De week voor kerst doen we een groot kerstontbijt waar iedereen zelf eten mee neemt en de ouders er zelf ook bij mogen zijn. Mijn laatste dag 19 december, is dus ook de laatste dag van Kinder in 2014. Dit is dus wel extra leuk en niet verwarrend voor de kinderen want ze moeten dan niet alleen van mij afscheid nemen.

Aanstaande donderdag is er een ouderavond. Alle ouders van alle groepen krijgen dan per groep een video te zien van de kinderen en wat ze allemaal al geleerd hebben. Daarna mogen ze vragen stellen en dit mogen ze ook aan mij doen. Er hebben helaas al veel ouders afgezegd omdat de kinderen er niet bij mogen zijn en het s om 7 uur wat hier dan etenstijd is. Erg jammer want mijn collega heeft veel moeite gestopt in het maken van de video. Maar nu geven de ouders die niet komen een usb aan ons en zorgen wij dat daar de video op komt te staan.

Dit was het weer over de afgelopen weken. Nog maar 4,5 week en dan zit het er voor mij helaas ook weer op.. Nog maar extra genieten dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Kelsey

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 2143

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: