Aankomst in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kelsey Bossche - WaarBenJij.nu Aankomst in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kelsey Bossche - WaarBenJij.nu

Aankomst in Barcelona

Door: Kelsey van den Bossche

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

28 September 2014 | Spanje, Barcelona

Ik ben op 1 september heel vroeg in de ochtend vertrokken naar Brussel Zaventem samen met mijn zus Michelle en mijn moeder. Mijn vlucht was om 6 uur in de ochtend en we kwamen al om half 8 aan in Barcelona.Toen we aankwamen was het meteen 30 graden in de morgen. We werden opgehaald op placa Universitat. Dit is een pleintje waar ook mijn school zit. We gingen met de metro naar ons huis en de metro lijkt in het begin echt een groot spinnenweb met verschillende lijnen maar ik heb het inmiddels door (na een aantal verkeerde metro's gepakt te hebben). Ons appartement zit in een rustige familie wijk met een aantal supermarkten dichtbij. Het is een heel mooi, schoon en modern appartement dus daar was ik erg blij mee. Ik woon samen met Anika en Jasper. Anika zit bij mij op school in Nederland en Jasper woont in Nijmegen. We hebben ieder onze eigen kamer en Anika en ik delen samen de grote badkamer en de kleine badkamer is voor Jasper. We hebben ook een best groot balkon dat vast zit aan mijn kamer.



De eerste paar dagen hebben we vooral een beetje rond gelopen in de buurt. We wonen in dezelfde straat als de Sagrada Familia maar vreemd genoeg kunnen we hem niet zien vanuit ons appartement, hoe groot de kerk ook is. Dus zijn we dinsdag avond er heen gelopen en ik vind hem echt prachtig. Ga er zeker nog een keer van binnen kijken.



Woensdag zijn we naar Placa de Catalunya gegaan en dit is echt nu al mijn favoriete plaatsje in Barcelona. Je hebt hier de beroemde Ramblas wat echt super leuk is. Er is een heel leuk plein, hele grote winkelstraten, en een super leuke markt waar je echt van alles kunt halen, van pepers tot hele koeienhoofden (iel hihi). Ook is hier echt 7 dagen per week (bijna) de hele dag alles open. De siësta's worden alleen bij de kleine winkels gedaan en dat is vooral in mijn buurt. Maar zoals jullie allemaal weten vind ik dat helemaal niet erg om mezelf in te burgeren en sla ik vooral die siësta's niet over hihi.



Donderdag hadden we een meeting met alle studenten uit Nederland die via het bemiddelingsbureau Barcelona Students naar Barcelona zijn gekomen. We hebben een wandeling gemaakt door een deel van Barcelona dicht bij el Born. Daarna zijn we wat gaan drinken bij het Rembrandt café met een nederlandse eigenaar die voor ons bitterballen klaar had staan. De studenten waren allemaal heel aardig en hier zijn we zaterdag met zijn allen mee uit gegaan. De groep bestond uit 17 meiden en 3 jongens.



Zaterdag kon ik dan eindelijk naar het strand, hier keek ik de hele week naar uit. Het is heel de week warm geweest maar heel bewolkt. Het strand was echt heerlijk en heb hier ook echt de hele dag gelegen. Zondag wilde niemand mee naar het strand dus ben ik gewoon in mijn eentje gegaan en ben echt blij dat ik dat gedaan had. Er kwam rond de middag een super leuk salsabandje dicht bij mij in de buurt staan op de boulevard en iedereen die voorbij liep, jong en oud, deed een dansje op de muziek. Dit is tot nu toe echt een van mijn leukste ervaringen geweest in Spanje. De mensen zijn hier zo gastvrij en heel behulpzaam. Ik probeer ook echt met mijn kleine beetje Spaans te praten en je merkt dat ze dat heel erg waarderen.



Maandag was mijn eerste schooldag en ik had er super veel zin in. Ik krijg 4 uur les waarvan 2 uur van Guillermo en 2 uur van Christina. Ik heb trouwens gemerkt dat 70% van de Spanjaarden geen Engels spreekt, waaronder dus ook Christina. Zij spreekt alleen maar Spaans en dit vond ik eerst lastig maar na 2 dagen Spaans vind ik dit echt fijn. Ik begrijp het steeds beter. (Maar ik mag niet beter worden dan mama). Bij Guillermo krijgen we veel grammatica maar dit begrijp ik wel goed. Ik dacht trouwens dat ze in Barcelona echt alleen maar Catalaans zouden spreken, maar dit is alleen bij de oudere mensen.



Ik heb het tot nu toe dus echt super leuk zoals jullie lezen. Barcelona is echt een super stad en ik voel me hier al helemaal thuis. Het enige minpunt is is dat er echt overal zakkenrollers zijn. Van kinderen tot oma's, niemand kan je hier vertrouwen. Maar dit is misschien wel goed voor de chaoot die ik ben. Ik houd mijn spullen goed bij en heb er nog niet mee te maken gehad gelukkig (Ja Kim, ik heb het afgeklopt haha.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Kelsey

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 2130

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: